Live

„Suntem responsabili pentru cei pe care i-am facut sa ne iubeasca”

Am dat zilele trecute de un citat de-al parintelui Savatie Bastovoi. E profund si te loveste exact ca o caramida in moalele capului…sau al inimii. M-a facut grav sa ma gandesc ce anume iubesc eu cel mai mult si ce vreau eu de la ceea ce iubesc. Stiu ca imi iubesc copilul si mai stiu ca si el pe mine, chiar daca inca nu ne-am intalnit si mai avem de asteptat vreo cativa ani pana sa ne vedem face-to-face. Pentru el voi fi responsabila pentru ca stiu ca ma va iubi la fel cum se iubeste pe el, eu il voi face sa ma iubeasca asa fiindca si eu il voi iubi mai mult decat pe orice si pe oricine. Sper sa mai am timp sa ma pregatesc sufleteste pentru iubirea copilului meu, sper sa fiu pregatita sa fiu cel mai bun model pentru el deoarece cu siguranta nu il voi dezamagi. Asta o stiu sigur. Mai ramane sa aflu cum sa nu il dezamagesc, ceea ce este putin mai greu.

Pe mine m-au facut multi oameni sa ii iubesc si putini sunt cei care si-au asumat responsabilitatea pentru asta. I-am iubit dar au plecat, pe unii inca ii mai iubesc. Sau nu? Nu stiu. Probabil.

Mi-am pierdut de curand emblemele copilariei si desi sunt om major, vaccinat cu tot ce trebuie m-am gandit cu nervi la ei doi (caci sunt o bunica si un tataie) fiindca m-au lasat singura. Chiar daca eu sunt inconjurata de multa lume, de restul familiei, de prieteni (putini dar prieteni). Chiar daca. Ei, dar stiu ca ei m-au facut sa ii iubesc ca o nebuna, sa fiu aproape la propriu moarta dupa ei, si ei m-au iubit pe mine, dar au plecat asa, imediat, subit, fara sa am timp de reactie. Si m-am gandit ca au fost egoisti, ca nu s-au gandit decat sa scape din lumea noastra si sa se duca intr-a lor, iar pe mine sa ma lase aici cu dorul apasator care ma sufoca, cu amintirile care ma dor pana la lacrimi. Ei sunt responsabili pentru ca m-au facut sa ii iubesc, sa fiu dependenta de ei ca apoi sa plece. Dar pe de alta parte si eu sunt responsabila pentru ca i-am facut sa ma iubeasca pana in ultima clipa a vietii lor si nu i-am respectat tot timpul, copil fiind am mai tipat, am mai trantit usi, m-am mai dat cu fundul de pamant. Deci ceea ce gandeam eu despre ei, ca au fost egoisti, gandeam gresit. Egoista sunt eu. Ei si-au facut datoria. M-am nascut cu ei iubindu-ma si ei au murit iubindu-ma, iar eu iubindu-i pe ei, din tot sufletul.

E un subiect cu dus si intors si daca ar fi, as sta si as bate campii aici pana maine la amiaza. Dar n-o s-o fac. Ma opresc.

https://www.facebook.com/yarina.caraman

Lasă un răspuns

