Live

Cum “viata la tara” a devenit brusc “viata bio”

Eu am copilarit la tara, eram nepoata “de la oras, de departe” asa ma cunosteau vecinii. Cu cateva zile inainte de fiecare vacanta nu aveam stare, nu mai aveam rabdare sa sar in masina si sa plec mai repede. Cel mai mult imi placea vara, evident, dar nu strambam din nas nici iarna. Abia asteptam sa-mi vad bunicii, unchii, pe strabunica, pe copiii cu care ieseam la drum. Nimic iesit din comun pana aici.

Acasa ma uitam la TV si citeam foarte mult, asta era timpul meu liber, eram disperata dupa “Copiii de la 402”, “Viata cu Louie”, “Familia De Ce?” (am avut doi catei pe care i-am numit Max si Vanilla, stie cineva despre ce vorbesc?) plus ca am citit toate cartile copilariei, stiti voi, seria aia de carti pentru copiii din clasele I-IV, si nu numai. Nimic iesit din comun nici aici.

Dar parca ceva nu se leaga, imi da cu virgula cum s-ar spune. Nu se leaga faptul ca eu pe atunci nu am avut calculator, nu am avut tableta, nu am avut telefon mobil, nu am avut toate soiurile de gadget-uri care se gasesc acum, iar daca nu le-am avut, nici nu le-am simtit lipsa. Acum toata lumea da in copiii de azi, ca vezi Doamne altceva in afara de tableta nu mai stiu si ca vezi Doamne internetul le-a luat mintile. Pai copiii s-au nascut practic cu ele, acuma ce sa faca, sa stea sa se uite la ele? Oricum ideea e alta, iar eu ca de obicei deviez. Revenind la “main subject” mie imi placea la tara. Mie imi placea sa ma uit la TVR, ce daca nu aveam cablu ca s-o vad pe Esmeralda sau pe Louie? Mie imi placea sa ii vad pe mamaia si tataia, sa merg la camp, sa ma joc cu cateii si pisicile si cu purcelusii abia nascuti care alergau ca apucatii prin tot ocolul.

Se pare ca duceam o viata “bio”, o viata sanatoasa, o viata echilibrata, pe care multi dintre noi au pierdut-o. Si eu am pierdut-o. Ca nu mai sunt copil sa merg in vacanta, acum am serviciu si tre’ sa merg acolo, nu ma mai duc la tara, ca nu am timp.

Acum se recomanda produsele “bio”, alea cu care eu am crescut, se cauta pietele, nu mai cumparam rosii de la supermarket pentru ca alea au chimicale, tot cautam viata aia sa o aducem inapoi cu noi. Nu o mai gasim, de unde sa o mai gasim? Satele s-au modernizat si ele, majoritatea adica. Oamenii de acum au toalete in casa, incalzire prin centrala, rar mai vezi cate o vacuta la iesle sau o caruta cu cai.

Produsele de la tara le gasim la raft acum, pentru ca tara s-a cam dus, vacutele sunt la fabrica de lapte, purcelusii nici nu vreau sa ma gandesc unde sunt, gainile la ferme din-astea ultra tehnologizate, oile ce-au mai ramas la stana, din cate stiu. Mda… Eee, hai ca acum nu le fac recensamantul, doar ziceam si eu.

Tehnologia ne acapareaza, ne schimba pe unii, altii depindem cu totul de ea. Da, chiar cu totul, ia gandeste-te putin! Mai poti acum sa stai fara laptop? Eu nu pot.

Astora nostalgici nu ne ramane decat sa ne luam frumos “la revedere” de la “tara bunicilor”, sa imbratisam cat putem produsele “bio” (daca ne permitem) gen laptele care miroase a vaca si cei care au finante sa se mute definitiv intr-un colt de sat.

Sursa foto: www.trilulilu.ro

https://www.facebook.com/yarina.caraman

Lasă un răspuns

