Live

Gramatica ne omoara. Stii ce zic?

Titlul este inspirat. Era la un moment dat o pagina pe Facebook destul de misto care se numea asa, cu tot felul de exemple mici si mari, bune rau exemplele alea. De ce m-am hotarat eu sa scriu despre asta? Sau mai bine zis, de ce m-am alaturat si eu milioanelor de oameni carora le creste tensiunea atunci cand vad indivizi cu facultate si nu numai, ca scriu de-a-n pulea? Asta cred ca e cea mai lunga intrebare pe care am formulat-o vreodata :))

Revenind, (ca bat campii) am luat eu singura hotararea sa ingros randul “frustratilor” ca nu sunt nici prima si nici ultima care scrie despre asta. Hai sa o luam logic (cel putin) si apoi notam succint toate punctele acestei minunate probleme.

In primul rand, daca mi-as smulge cate un fir de par din cap ori de cate ori vad un cuvant scris gresit (nu din neatentie, ci din prostie) asta ar insemna ca as fi cheala demult si capsorul meu inteligent ar lumina strazile ca un beculet veritabil. Odata era sa fac icter, jur! Eram pe un forum si se trezeste una (probabil era nepieptanata cu zilele si-i curgeau balele pe tastatura) “Aaaa, vreau si eu sa scriu poiezi.” Am incremenit pur si simplu. Cum “Doamne iarta-ma!” sa scrii “poiezi” si sa vrei sa scrii “poezii”? Ce credeti, i-am raspuns fiintei? Daca o aveam in fata mea probabil ca ar fi fost martora la un masacru intelectual.

In al doilea rand, dragilor, ce naiba avem cu saracul verb “a fi”? Sunt poze pe internet cu el, lumea striga dupa ajutor, l-am transat si l-am lasat plin de sange, terfelit si calcat in picioare, ‘aide mama!

Bai, fii destept si scrie in p**a mea corect! A fi sau a nu fi destept? Revin si iti zic sa scrii in p**a mea corect! Nu-l mai confunda cu fiii imparatului gen “tu sa fiii rege si imparat” ca in manele. Daca scrii asa inseamna ca ai o problema. Psihica, cel mai probabil.

Sa recapitulam: imparatul are doi fii si fiii lui stiu sa scrie corect. Tu vei fi destept si vei manca gramatica pe paine daca nu vrei sa rada aia destepti de tine. Tu le zici asa, nu eu.

In al treilea rand, intotdeauna trebuie sa iti aduci aminte ce te-a invatat pe tine doamna ta invatatoare cand erai mic. Daca tu “intodeauna esti boss” si “ an tot dea una bei cola cu ghiata” esti prastie. Si sa-ti mai spun si de faptul ca de ziua ta tu vei primi cadouri de la niste negri mititei, ca daca vei “primii” cadouri de la “niste negrii”, iar la petrecerea ta vor “venii” si niste “socrii” eu dau ortu’ cat pocnesti din deste (ca sa fiu in ton, mna).

Inca ceva. Tu nu ai picat bacul datorita faptului ca esti o putoare ci din cauza faptului ca tu esti o putoare. De asemenea tu nu vroiai sa iei bacul ci voiai sa iei bacul. In plus, daca citesti macar o carte pe an vei fi mai destept, nu m-ai destept, cand iti place de una zi-i si tu frumoaso, nu frumoas-o, ca nu se frumeste. Scrie-i frumos “Hai mandruto la portita”, nu mandrut-o. Ce daca chiar se mandreste?

Afla de la mine ca simti cum navaleste inteligenta peste tine, ca daca simnti sa stii ca te-a busit prostia.

Am obosit, gata cu propovaduirea gramaticii. Aaaa si daca vreti sa cititi ceva frumos, luati de aici: www.diacritica.wordpress.com

sursa foto: analfabeti.ro

Pa!

https://www.facebook.com/yarina.caraman

2 gânduri despre „Gramatica ne omoara. Stii ce zic?

Lasă un răspuns

