Live

Generatia copiilor crescuti la mall

N-am copii si nici nu o sa am intr-un viitor prea apropiat. Iata un motiv pentru care as putea fi trasa la raspundere cum ca imi dau cu parerea intr-o tema de care nu am prea mult habar. Ooo crede-ma, am! Si fiindca partial am lamurit ca stiu despre ce vorbesc, iata ce vreau eu sa spun cu articolul asta.

Hai sa luam o situatie, de fapt o sa ma imaginez eu ca mama, sa zicem ca am o fetita de cativa ani si cateva luni. Ce fac eu ca mama? Adica, uite ce as face eu ca o mama precum cele de acum.

“Imi iau frumusel copilul de la gradinita, pe la vreo 7 jumatate seara, pentru ca am fost la birou toata ziua sau am avut programare la salon (de ce nu?), e prea frig ca sa il duc in parc si aleg sa mergem impreuna la spatiul de joaca din AFI. Nu uit totodata sa iau si bona cu mine, ca sa aiba si copilul meu o sursa de “entertainment”, iar eu sa-mi vad linistita de ale mele. De shopping, voi ce credeati? Imi las fetita cu bona, iar eu ma duc sa ma uit pe la niste gablonturi, ma duc si prin Awchan ca sa ii cumpar barbatului niste sarmale si salata de boeuf, vad ca ma suna bona si ma fac ca nu aud telefonul, apoi intru in Mango si ma uita Dumnezeu acolo, si pe mine si pe salata mea de boeuf.

Din obisnuinta ma uit la ceas si vad ca este trecut de 10 jumatate asa ca o iau alene catre spatiul de joaca unde gasesc o bona ciufulita, fara chef, cu privirea incetosata si pe fii-mea zburdand energica pe langa ea, in acelasi timp parand-o ca nu a lasat-o sa se urce pe balustrada de la scarile rulante. II spun bonei s-o taie acasa, iar eu plec cu fetita mea acasa la noi.

In masina, copilul meu se da jos din scaunelul special, deschide geamul si incepe sa scuipe si sa urle la masinile din trafic. Eu trag pe dreapta si ii spun pe un ton cat se poate de linistit “Nu mergem pana nu te cumintesti.” In momentele alea mi se face un dor nebun de bona, desi nu prea o inghit fiindca e cam prostuta si o lasa pe asta mica sa o traga de par si sa o scuipe. Dar atata timp cat nu-mi face mie toate astea, de ce m-ar interesa? Intr-un final, gandacelul mic oboseste fiindca ii este somn dupa ce a telegarit tot spatiul de joaca de la mall si se aseaza singurica in scaunel si adoarme. Finally!

Ajung acasa si gasesc un sot/tata ursuz care imi face teoria chibritului ca fata lui sta numai in spatiu inchis toata ziua, asta dupa ce a auzit ca am dus-o din nou la mall. In loc sa fie mandru ca fii-sa stie toate mall-urile din Bucuresti si a fost plimbata si ras-plimbata. Ma rog, nu-l iau in seama. Ma asez dragut la laptop pentru ca mai am de lucru, iar sotul meu se ocupa de copilul sau. Copilul nu vrea sa manance pentru ca a mancat cu bona la KFC si apoi iar incep tarantelele lui de disperat. Ba ca fata lui nu mananca sanatos, ba ca o sa ajunga nu stiu cum de la atata nu stiu ce, ba ca nu ma ocup indeajuns de ea, ba ca ma iau degeaba de miss-ele de la gradinita, s.a.m.d. Fetita mea nu avea nicio treaba, se juca linsitita pe tableta pe care i-am cumparat-o de ziua ei, iar taica-su facea figuri ca e 11 jumatate si copilul nu doarme. Ei, dar adormise in masina, de ce s-o fi trezit?”

Copil ca asta imaginar al meu sunt cu miile, iar cazul de sus e un caz concret. Nimeni nu vede, nimeni nu aude si nimeni nu trage un semnal de alarma. Degeaba ei vorbesc si merg de la la cateva luni sau un an si un pic, degeaba copilul stie perfect toata poezia in engleza, degeaba il lauda miss de la gradinita (infloreste peste masura pentru ca parintele, desi copilul nu are doi ani, doreste sa auda numai lucruri bune si de asemenea sa nu auda ca odorul a plans). Degeaba e dus in institutii de fite daca dupa ce este luat de acolo e dus direct la mall. Macar eu stiu ca n-am sa fac asa cu copiii mei.

sursa foto: pinterest.com

Lasă un răspuns

