Live

Gramatica ne-a omorat. Si atat

Revin ca nu mai pot, fac icter. O sa continui precedentul post despre scumpa noastra gramatica terfelita peste masura, post pe care il puteti citi aici. Dragilor, sa nu va faceti idei ca o sa vin eu sa va aduc aminte ca e gresit spus “ca si” intocmai ca sa evitati o cacofonie sau sa va explic care e de fapt rolul prepozitiei “pe” si cum se foloseste. Nu! E prea complicat, cei care cititi v-ati dat seama ca nu are rost sa imi bat capul aiurea-n tramvai deoarece cocalarul (ai vazut cum am evitat “cacafonia”?) nu are nici macar elementarul insusit, nu stie nici macar cum sa se semneze, nu stie, nu poate, nu-l duce dar se si incapataneaza sa ma imbolnaveasca pe mine si pe altii ca mine de nervi. O vom lua frumusel pe punctulete, ca sa ne asiguram ca intelege toata lumea (asa, fa-ti iluzii desarte ca o sa spun “deci”- ah, pe limba-ti sta).

1. Ti-ai dori ca fii’tu sa aiba mai multa minte si sa ia bacul. Pai daca tu-ti doresti “sa aiva” cum mama ma-sii sa-l ia? Neah, cu “sa aibe” nu merge;

2. Eu o sa vin in parc daca si tu ma intrebi corect fiindca daca ma mai intrebi o data “Vi in parc?” te las chel…sau cheala. Tie chiar nu iti suna nimic aiurea? Nu ti se pare ca ceva nu se potriveste? Nu? Nimic?

3. Stiu ca iti place sa te consideri un “salbatec” care “tranverseaza” frecvent strada prin locuri nepermise, data viitoare cand o faci, fa-o mergand spre cea mai apropiata librarie si ia-ti culegerea de gramatica de clasa a 3-a.

4. Iubi, ce-ai facut? Iar ai antarziat la antalnire? Scriu si eu fara diacritice ca si tine. Ia zi, care-i smenul aici? A, stai! Scuza-ma! Care-i jmenu’?

5. Ce-am facut ma, te-am jicnit? Lasa ca te obijnuiesti. Provocarea a doua, aici care mai e jmenu’?

6. Eu te inteleg si tu ma antelegi chear daca eu sunt cu multi ani inaintea ta si chiar daca tu ma gasesti fascinanta pentru asta.

7. Ce faci frumos-ule? Pai daca si tu mi-ai zis frumoas-o? (Problema asta am mai abordat-o numai ca n-am putut sa ma abtin).

8. Imi vine sa iti spun ca esti patetic. Cu toate ca nu e gresit, vorbesti si scrii de-a-n pulea cu mult patos. Deci esti patetic. Vezi aici de ce.

9. Inainte sa zici “bai da uai” in loc de “apropo”, te rog cat de frumos pot eu sa inveti sa vorbesti romaneste. Plizzz!

10. S-a nimerit sa fiu eu cea care te anunta ca nu esti super. Nu exista sa fii doar super. Probabil esti super cocalar, super gagicar dar nu doar super.

11. Ma mai intrebi mult cat am ora? Uite atat de mare. Vezi-ti de treaba!

12. Intotdeauna majoritatea este, niciodata majoritatea cartilor nu sunt. Este. Si e doar majoritatea pentru ca e mare prin majoritate, nu imi mai imbaxi si tu urechile cu “marea majoritate”.

13. De asemenea mai doresc sa iti spun ca esti asemenea unei flori de primavara. Mi-ai dat reply cu “Si tu deasemeni”. M-ai spart.

14. Mi-ai zis aseara pe Facebook sa te mai astept umpic. Ti-am dat unfriend, asa un pic.

15. Inainte sa faci “rezervatie” la club, du-te putin pana la Zoo Baneasa ca sa-ti racoresti creierii. Ti-o zic cu toata consideratia de care dispun.

Mai e? Mai e da’ nu mai am io chef! Pe curand mai mult ca sigur!

Sursa foto

Lasă un răspuns

