Aberatii viscerale

Eu si cuvintele obsesii mici

In ultimele zile bloggerita de mine are tot mai multe obsesii. Cum sunt o bloggerita desteapta si data naibii, sa zicem, am obsesii la fel de destepte ca si mine si nu ma sinchisesc sa pun dop la modestie. Pe lista de azi am doua: un cuvant si o expresie. Cuvantul care imi mananca sufletul este “frugal”si conform dexonline inseamna “alcatuit din bucate putine si simple”, evident se refera la mese, “the meals of the day gen” ca lemnul nu e frugal.

Ma tot gandesc si ma gandesc la el, ma fascineaza, ma incita, ma uimeste cuvantul asta, e al naibii de misterios, uite fru-gal. Frugaaaal. Fruuuuugal. Cat de bine suna! Prima data cand l-am citit ca de auzit nu aveam de unde, cine mai spune despre un pranz ca e frugal(?) asa, cand l-am citit nu stiam ce inseamna si bineinteles ca m-am gandit la un soi de fruct. Un fruct galben poate. Dupa aceea m-am gandit la o floare la fel de galbena ca si fructul. Tot nu-mi iesea ecuatia asta galbena, iar eu devenisem de asemenea galbena, mai ales ca in context nu regaseam nimic despre vreun fruct desi era vorba de mancare, la floare am renuntat pe parcurs. Zicea ca “doamna mananca de obicei frugal.” DEX-ul, manca-l-ar mama, m-a salvat de o durere de capsor inteligent si de un creieras destept foarte incins.

Asadar, am invatat ce inseamna “frugal” cuvant care apoi a ajuns sa ma obsedeze si daca tot imi face una ca asta, iaca o sa ma apuc si o sa-l folosesc cel putin o data pe zi.

Asa mi s-a intamplat si cu “fortuit” pe care nu il vedeam “intamplator” neam. Cand aveam vreo lucrare prin scoala generala si trebuia sa scriu ce inseamna “fortuit” sau mai rau, sa il folosesc in cadrul unei propozitii, vai de mine, ma lua cu friguri. Eu il vedeam “fortat” si atat, cu toate ca nu are nicio treaba si nu forteaza pe nimeni cu nimic. Inghiteam in sec si scrijeleam “intamplator” pentru ca pe “inopinat” nu l-am suferit niciodata, apoi scriam de zece ori pe o alta foaie “fortat, fortat, fortat, s.a.m.d.” sau de mai multe ori, pana imi trecea micuta obsesie.

Acum ma obsedeaza “frugal” asta de nu mai pot. Frugal, frugal, frugal, frugal, poate-mi trece, frugal, frugal. Mnu. E ca un cantec, e superb. Mai sunt cuvinte care imi plac dar totusi la ele nu s-a stricat cd-ul, ca de exemplu: sacadat, melodie, iarba, braga, guma, pachet, gradinita, praf cu sinonimul colb, metafora, fosforescent, comprimat, cub, etc. Imi place cum suna fiecare dintre ele si de asemenea iubesc ocazia de a le folosi.

Cam atat cu obsesia asta. O sa revin cu expresia ca am aberat suficient pentru un articol.

Un gând despre „Eu si cuvintele obsesii mici

Lasă un răspuns

