Live

De ce fac romanii nunta? Din “n” motive naspa

Tot vad nunti, tot vad cununii civile, peste tot poze, invitatii, marturii, rochii, costume, peste tot pe net si peste tot pe-acasa. Ma suna mama “Auzi fata, stii cine s-a maritat?” sau “N-o sa-ti vina sa crezi cine a facut nunta sambata!” sau “Peste doua saptamani m-a chemat cutarica la nunta la fii-su si tre’ sa ma duc!” Pe bune, deja mi se ia si observ cu nonsalanta atat de caracteristica mie cum nunta asta devine un obicei in masa care este facuta doar ca sa fie facuta din varii motive. Si ca sa fie lucrurile clare, eu inca nu am facut nicio nunta si nici nu o planific prea curand, tot din varii motive. Multe dintre ele au legatura cu ceea ce urmeaza sa expun in urmatoarele randuri.

Pentru ca azi m-am intalnit cu o prietena de-a mea care era pe fuga vietii fiindca trebuie tot azi sa mearga la o nunta de care uitase complet si pentru ca am vazut-o carabanindu-se cu rochia in tipla, geanta si pantofii dupa ea mi s-a aprins mie in creieras beculetul magic si m-am apucat serios sa ma gandesc de ce fac romanii cu adevarat nunta.

Pai din ce am putut eu sa-mi dau seama, prima cauza ar fi ca oricum au trecut 100 de ani de cand au o relatie si ar cam fi cazul sa faca si o nunta cu tot tacamul. Motivul asta mi se pare destul de plauzibil dar daca viitorii miri sunt doua lepre puturoase (cum ii cunosc eu pe unii :D) nunta asta o sa fie amanata pe termen nedeterminat, pana cand se plictisesc si nu mai au ce face decat, nu-i asa, o nunta. Asta, bineinteles, daca oamenii inca se respecta, in primul rand si in al doilea rand daca inca se mai iubesc si isi mai aduc aminte cu stupefactie si placere de primele intalniri siropoase din parc.

Asa. Dupa aceea mai este si motivul “bebe surpriza”. Mirii in cauza au fost destul de inconstienti astfel incat sa o arda neprotejat si ce crezi, mireasa e bortoasa. Si uite asa avem o nunta planificata un pic cam pe fuga si o petrecere nitel greoaie pentru ca miresei i se umfla picioarele de la cele 6-7-8 luni de sarcina si nu poate sa bage si ea linistita o hora. Apoi vedem si niste poze in care elementul principal este mirele cu un zambet tamp si crispat, prefacandu-se degajat si fericit si o mireasa de zici ca in momentul ala face pipi pe ea, asa e de relaxata. Nu mai pun la socoteala rochia ca un sac si evidentul motiv de nunta. In locul lor eu as scrie pe invitatie “Nu ne-am programat un astfel de eveniment dar daca soarta si mirele au fost nitel pe jar, uite ca aveti voi un motiv sa cheltuiti bani si sunteti invitati la nunta noastra planificata cu minutiozitate in doua saptamani si dupa-aia va rugam insistent sa pregatiti pliculetul si pentru botez.” Ce nu isi dau seama oamenii e ca un copil nu are cum sa faca o casnicie sa functioneze dar ma rog, nu intru in detalii pentru ca pot fi si cazuri fericite in care un copil chiar resusciteaza o relatie.

mancare nunta

Presiunea stupida a societatii iarasi e un motiv la fel de stupid si in stare de putrefactie. Daca doi sau mai multi mananca un rahat asta nu inseamna ca tre’ sa il manance toata lumea. Eu ,de exemplu, daca nu vreau sa ma marit pai nu ma marit. Nu ma tulbura prea tare ce face unul si ce face altul. Societatea oricum e proasta din multe puncte de vedere si nu stau acum sa ma pun la mintea ei, am chestii mai urgente de facut.

“Nu m-a luat nimeni pana la 30 de ani”, sa zicem. Asa si? Asta nu opreste pe nimeni sa aiba o relatie si fara un act dar na, cum unii sunt disperati daca au prins vrejul magic de fasole pai nu-l mai lasa, mamica. Ete de-aia avem si rata mare de divort.

“Unde mai gasesc eu om ca asta?” Pai in lume, pe planeta Terra. Chiar daca raportul din Romania este de 97 de femei la 100 de barbati (conform unui studiu nu foarte recent) eu sunt de parere ca ce-i al tau e pus deoparte si daca nu e cazul de nunta, pai nu e. Iar daca esti disperat/a sa te casatoresti sa stii ca ce-i al tau e pus departe. Pushing too hard nu e benefic pentru nimeni.

Singuratatea e naspa. Ba bine ca nu. Nimic nu poate fi naspa, multi nu ne dam seama dar viata e chiar frumoasa daca stim sa ne-o facem astfel, nu ne trebuie mult, doar chestii marunte si aparent banale (ex: un film, un serial, o carte, cafea, ploaia, soarele, plimbare, prieteni, familie – ultimele doua nu sunt marunte si nici banale :D). Hai bine, singuratatea e naspa, dar ai auzit de singuratate in doi? Fiecare pe treaba lui? Casatoriti dar pe cont propriu? Eu as prefera sa fiu singura-singura, parol.

Succesiunea logica a evenimentelor. Revenind la ce am spus mai sus cu cei 100 de ani de relatie, trebuie sa iti si doresti sa te casatoresti cu cel sau cea cu care esti de asa de mult timp, ca daca ti se pare tie logic ca pasul asta este cel pe care trebuie sa-l faci, ar cam fi cazul sa te mai gandesti. Pune-ti creierul la incins!

Gata, pe astea le-am gasit eu ca poate or mai fi. Oi fi eu bloggerita desteapta dar nu le stiu pe toate :))

Bye 😉

Poze

Lasă un răspuns

