Live

Spune-mi ce mananci, ca sa-ti spun cine esti!

Fiind o fiinta dezagreabila uneori, mult prea energica si plina de viata alteori, se intampla sa am relatii complicate cu oricine si orice. Nu imi bat capul sa mentin vreo legatura in limita bunului simt, adica ma stiu cum sunt si prefer sa nu ma complic ca dupa-aia ma doare stomacul. De la stress. In ultima vreme insa, am o relatie extrem de tulbure cu orice e comestibil. Ca o fi de la caldura, ca gandesc eu prea mult, ca nu-mi place sa stau linistita si sa-mi vad de sanatate, ca pur si simplu nu pot, nu stiu, habar n-am. Ce stiu sigur e ca mananc mai nimic si ca vara asta am dat jos cam 5-7 kilograme, asa ca popa. Stau cu apa langa mine si ma uit la mancare, beau apa si ma uit la mancare. Nu intra.

Cica evenimentele exterioare iti influenteaza si pofta de mancare pe care o ai. Intradevar, atunci cand sunt enervata la maxim nu mananc. Nimic. Poa’ sa treaca o zi intreaga, daca eu inca am nervii proaspeti si nervosi din cale-afara, nu mananc ca nu intra. Asta-mi lipseste in momentele alea, sa ma mai borfaie si stomacul. E ciudat pentru ca mai demult, prin liceu cred ca eram, cineva mi-a spus ca atunci cand se enerveaza mananca, dar nu asa o feliuta-doua, baga serios la ghiozdan. Si am incercat si eu experimentul asta atunci cand boyfriend-ul sau ce era el ca nu prea era nici boyfriend, m-a enervat intr-o zi peste masura pentru ca… nu-mi raspundea la telefon. Il sunasem o data si nu mi-a raspuns. M-am enervat foarte tare si mama doar ce facuse chiftele, inca mirosea in casa. Bineinteles ca am bagat pana aproape mi-a explodat stomacul si tot n-am rezolvat nimic, ba chiar m-am facut si cu o frumusete de durere sub coaste si “animalul biped” tot n-a sunat.

Acum ma tot gandesc la vorba asta <<Spune-mi ce mananci, ca sa-ti spun cine esti!>> . Pai mesele mele sunt cum s-ar spune, frugale. Eu cine sunt daca mananc o jumatate de banana pe zi, sau doua fornetti cu telemea, sau un sandwich din Carrefour, sau trei biscuiti, sau o singura farfurie de ciorba, sau cateva pahare de apa, sau o sticla de 1,5 de Nestea? Stai ca pe ultimele doua le beau. Ma rog, in zilele alea nu mananc nimic, se pare. Eu cine sunt? Dar stai asa, ce spune asta despre mine? Nu ma prind, oricat as incerca sa ii dau de cap.

Dar lasand putin ironia la o parte, o alimentatie nesanatoasa ca a mea e si scarnava si ar putea sa ma bage lejer cateva zile pe niste perfuzii de toata frumusetea. Stiu ca nu e ok ce fac si mai ales stiu cat de importanta este o alimentatie rationala si sanatoasa. Eu, cel putin, mi-am dat seama de asta si accept chestia asta, nici nu ma vad grasa in oglinda, ba din contra, dar stim cu totii foarte bine ca alte fete si nu numai fete vad lucrurile exact invers. In perioada asta mi-am dat seama ca de la un dezechilibru, cat de mic ar fi el, poate duce la situatii fara iesire, sau daca se mai poate iesi din ele, se iese pe jumatate. Suntem ceea ce mancam pana la urma.

Si revenind la personalitatea ascunsa in mancare, as vrea si eu, nu, nu as vrea, vreau sa imi explice cineva, daca se poate, care e sensul vorbei asteia ca nu inteleg. Adica daca mananc ciorba de fasole sunt “ordinary” , daca mananc cartofi prajiti de la Mc sunt “adolescentul rebel” sau daca mananc foie-gras cu gem de smochine brusc sunt o doamna?

Cat m-am chinuit sa gasesc o ciorba frumoasa.

Lasă un răspuns

