Live

Cocălărisme sociale

În România, de când se știe ea, la câțiva pași dai de câte un cocalar sau de perechea lui mirobolantă, pițipoanca. Rog să-mi fie cu iertare, căci am scris cu „ț” în loc de „tz”. Nu ai cum să nu îi recunoști, nici pe unul și nici pe celălalt. Îți dai seama ușor când vezi roșul asortat cu verdele, adidași cu tocuri și puțin auriu pe la călcâi, pantaloni negri de stofă, bine strânși pe șezuta lăbărțată sau inexistentă (după caz) și în sus o bluziță albă de trening, flaușata cu puțin „ruoz” pe la buzunărele, veșnicele tricouri cu „De puta madre”, mândri, nevoie mare că ei sunt fii de… mame ș.a.m.d. Au un limbaj elevat, folosesc cuvinte și expresii pretențioase precum „fă”, sârmă-n nas/ dinți”, „ke faki?” (ce-o însemna asta?), „nuj” (asta ce mai e?), sunt filosofi, să nu uităm de „Capre diem”, așa mai departe.

Însa, cocalari sociali suntem cu toții indiferent cum ne imbrăcăm, cum vorbim, cât citim, pe unde ne plimbăm, etc. Hai, să nu se simtă nimeni jignit că o să vă arăt că așa e.

În primul rând, ați fost la metrou, da? Și eu și ce-am văzut eu la metrou cred că a văzut toată lumea. L-ați văzut pe obosit, ăla care mai are puțin și își baga bara de susținere în fund de cât se sprijină pe ea și tu te dai de ceasul morții că te bâțâie trenul ăla pâna îți vine acru pe gât și n-ai de ce să te ții. Așa. Și pe baba obosită ați văzut-o, că deh, la metrou toți sunt obosiți. Baba asta vine atunci când te așezi pe scaunul din margine (cel destinat persoanelor în baston, apropo, unde ne e bastonul?) și stă în sufletul tău acolo, nu te lasă nici sa miști vreun fir de păr, e așa de cocalară incât îi auzi gândurile cocălarești, „Ia uite-o și p-asta, zdrahoancă tânără, ‘tu-i grijania mă-sii nu s-ar da dă pă scaunu’ ăsta nici s-o pici cu ceară, nu mă vede că-s batrână și bolnavă, că io acu viu dă la doctor (de parcă știu eu pe unde a fost ea) și ea nu să mișcă d-acolo” bla, bla. Mi s-a întâmplat asta și nici de-a naibii nu m-am dat. Dacă nu mă grăbeam eram în stare să merg toată magistrala, să o văd ce face. Înainte să-mi săriți în cap, mai aveam o stație-două atunci când a urcat ea. Tot s-a așezat pe locul meu.

După aia îi mai avem și pe plimbăreți, călătorii ăștia sunt la poli opuși, care se tot freacă încolo și-ncoace, de-ar fi numa’ unu ar fi bine, sunt o gramadă care strică tot feng shui-ul obosit de acolo, că-ți vine să îi legi de scaun, că de bara de susținere nu ai cum pentru că acolo stau obosiții. Și incă ceva, noi ăștia care mergem cu metroul, nu credeți că ar fi bine sa începem sa aprofundăm puțin regula de bază de urcat și coborât? Când oamenii coboară, ăia de așteaptă se dau frumușel într-o parte, că nu fac păduchi dacă așteaptă și după aia se urcă. Eu știu că pare simplu dar pentru unii e a naibii de întortocheată treaba asta.

De cocălărisme din RATB mai are rost să pomenesc ceva? Așa ziceam și eu.

Da’ la supermarket ați fost? Și v-a plăcut cum se găsește câte unu’ care n-a învățat niciodată ce e aia limită de discreție? Mișto să-i simți respirația în ceafă și cum face ca toate alea în spatele tău, de parcă asta o face pe gestionară să se miște mai repede decât poate.

Da’ pe stradă ați fost? Și nu vi s-a întâmplat să vă urle unu’ în ureche atât de tare incât săraca a țiuit toată săptămâna? Uite că mie mi s-a întamplat. Cocalarul era cu „băeții” și glumeau, râdeau și ei ca „băeții”, că doar vina mea a fost că am trecut fix prin urlet. N-a trecut el urlând pe lângă mine, nu.

Măcar una din chestiile de mai sus, sigur oricine a făcut-o. Și eu am vorbit tare pe stradă, bine n-am urlat în urechile nimănui, și eu m-am imbulzit la metrou și în RATB, le-am făcut. Da, putem fi cocalari în societate.

Sursă foto

2 gânduri despre „Cocălărisme sociale

  1. Păi asta zic. Ăștia care o mai comitem cocălărește în societate facem chestii din’astea, prin asta suntem noi cocalari :)). Ceilalți despre care am vorbit la începutul articolului, au ales manelele și semințele, noi alegem câteodată să fim needucați, dar la modul cel mai soft. Asta e, se mai întâmplă 😛

    Apreciază

Lasă un răspuns

