Live

De ce nu știi să scrii?

Dragă om de peste 30  sau mai degrabă 40 sau 50 de ani, de ce nu știi să scrii? N-ai auzit și tu ca #gramaticaesexy? Nu, n-am să îți recomand să asculți acea melodie, îți recomand, doar, să te mai documentezi puțin înainte de a începe să scrii ceva. De ce pui doi/trei/patru/cinci „i” atunci când e cazul să pui doar unul și unul singur atunci când ar trebui să fie doi? Sau trei? De ce ești agramat? De ce?

De ce nu pui spațiu după virgula atunci când scrii un text? De ce scrii cu „â” din „a” și îți iese „antarzii”- asta dacă pui i-ul care trebuie la sfârșit? De ce nu citești puțin înainte să scrii „repercursiuni” în loc de „repercusiuni”?

De ce nu știi că mi-a, ți-o, i-aș, ne-au, v-o, le-am, mi-aș, mi-o, mi-ai, mi-au, mi-or, ți-e, m-au, m-am, mi-am, ne-om, ne-o, ne-ar, ne-a, v-ați, v-aș, ți-oi, ți-aș, ți-au, i-au, i-am, i-o, le-aș, le-o, le-au, s-a, s-au, a-mi, a-i, a-l, a-ți, că-l, de-i, să-ți, s-o, se scriu întotdeauna cu cratimă? De ce nu ai fost atent în clasa a III-a?

De ce spui că parcul e plin de noi-născuți? De ce ți-ai luat țoale noi-nouțe? De ce scrii în mesaj că sunteți proaspeți-căsătoriți? De ce faci asta? Și de ce ai facultate? Și master? Cum ai trecut prin ele? Cine au fost profesorii tăi?

De ce îl feliciți pe copil ca e un elev iminent? Cu ce ți-a greșit? De ce scrii acol-o? Unde ai învățat tu că se scrie așa? Dar n-ai pune cratima aia, fir-ar să fie, unde trebuie!!!

Te rog să nu mai scrii defapt. Și te rog să nu îi pui nici cratimă, te rog nu face asta! Scrie-l așa: de fapt. Fă așa și cu de obicei, ca lumea, de regula! Te rog! N-o să faci asta, sunt sigură. De ce?

Când o să văd și eu un text corect scris cap-coadă? Ah, mă scuzi, deja îl văd.

Dar nu se râde nimeni de tine, dragă! Pe cine vezi tu că se râde? Dacă aș face asta, probabil că doar aș râde. Zic și eu. Deja am trecut de stadiul de râs, să știi. Acum îmi crește tensiunea, ceea ce e mult mai nașpa. Dar nu mai nașpa decât un text de-al tău, atent compus și ordonat.

Poftim? Cui mă adresez? Păi celui care se simte. 🙂

Ia, citește, documentează-te!

Ia-o și pe asta.

Sunt sigură că și de ăsta ai nevoie.

Mai ai unul.

Sursă foto

Lasă un răspuns

