Live

Cum se strică o zi

Haideți să ne imaginăm un pic că avem în față, pe o farfurie, o zi. Dați-i ce fel de formă și culoare vreți voi, cel mai bine ar fi să fie exact așa cum v-a fost ziua de azi. Puteți lăsa, cine dorește, un comentariu cu descrierea zilei lui. Așa. Să ne mai imaginăm și că ziua asta a noastră e un produs care se alterează ușor sau un obiect cu sensibilitate extremely high. Și apoi să vă imaginați, vă rog, că ziua aia nu vă aparține, nu e a voastră dar depinde de voi dacă se strică sau nu. Ia să vedem, îi pasă cuiva dacă strică ziua altcuiva?

Of course not. Asta ar însemna să ne gândim prea mult la alții și prea puțin la noi. E foarte adevărat că există multe feluri prin care putem reuși cu succes să facem ferfeniță ziua cuiva chiar și numai printr-un cuvânt sau o privire aiurea. Iarăși este foarte adevărat că depinde de fiecare în parte dacă permite sa i se strice ziua sau nu. Eu nu permit nimănui. Doar să fie prea nesimțita persoana în cauză că atunci mă enervez și prin asta ziua mea e ruinata fiindcă ma doare stomacul după-aia. Dar doar atât. Aaa și dacă ființa care și-a propus să facă un măcel cu una din zilele mele este o ființă pe care eu fie o iubesc, fie o apreciez foarte tare, fie mi-e dragă, păi atunci mă încearcă așa un fel de tristețe surdă și am o stare de disconfort puțin accentuată. Eh, sunt și eu sensibilă câteodata.

Dar oare câți dintre noi putem fi cu adevărat în stare să ne gândim înainte să scoatem o prostie pe gură că poate nu suntem filosofi greci și poate chiar scoatem o prostie pe gură? Sunt puțini oameni care fac asta. Nu sunt printre ei, că le mai trântesc și eu. Ar fi bine dacă am începe să procedăm așa, înțeleg, e un efort intelectual dar pe care dacă îl facem, toată lumea ar fi puțin mai liniștită și mai puțin stresată. Nu credeți?

Iată cum poți fi o mică scârba, un fel de mic tratat de scârboșenie:

– uită-te urât la țintă, intenționat, cu motiv și degeaba;

– răspunde la orice, în doi peri;

– să nu care cumva să răspunzi la banalul salut, eventual ține și nasul în sus, la propriu;

– dacă ești într-un grup și „ți-e prea drag de cineva” întoarce-ți fundul către acel cineva și ține-l așa până-ți amorțește;

iarăși, dacă ești într-un grup, începe să-ți dai sms-uri și whatsapp-uri cu your BFF care face parte din același grup, și lasă-i pe alții să se simtă exclusi;

– arată-i țintei cât de fericit/ă ești tu și fă-l/o să se simtă mizerabil cu fericirea lui/ei, prin comparație;

– fii azi blândețea întruchipată și mâine cea mai mare scorpie în viață;

– să nu-i dai țintei niciun „like”. O să-și dea seama mai devreme sau mai târziu. Rețelele de socializare te ajută foarte mult atunci când vrei să fii o scârbă needucata. Dă lovitura de grație cu un „unfriend” de zile mari. Recunosc că am făcut-o o dată. Păi dacă mă enerva peste măsură cu postările în care gramatica pur și simplu nu exista? Le mai punea și în engleză.

Am dreptate sau nu?

Sursă foto

Lasă un răspuns

