Limbuță

Emisiunea Corect la TVR 1

Aveam vreo șapte ani, aproape opt și eram în vacanță la mămaia și tătaia. Stăteam toată ziua cu rățuștele pe drum dar era literă de lege că la ora 19:05 eu trebuia sa fiu in fața televizorului. După emisiunea aia mișto a lui George Pruteanu, o știți „Doar o vorbă săț-i mai spun”, TVR 1 a venit cu alta, inovatoare să-i zicem, prezentată de către Cosmin Ionescu, un copilaș de clasa a patra. Mi-l aduc aminte vag, știu ca purta ochelari si citea dintr-o carte voluminoasă. Era cartea magică, misterioasă pentru mulți în ziua de azi, o adevărată enigmă aș putea spune și anume Dicționarul Explicativ al Limbii Române.

M-am uitat la toate emisiunile, dar îmi amintesc doar câteva chestii care mi s-au părut mie, atunci la șapte ani aproape opt, mișto rău. De acolo am aflat că „sigur, cu siguranță …” este pleonasm si că e corect spus coafor, nu coafeor. Cosmin a dat atunci un exemplu simpatic. A spus că el se duce la frizer nu la frizeor.

Mai jos aveți un link de pe capital.ro în care este descrisă minunea asta de emisiune. Articolul datează din 26 August, 1999. Șapte ani, aproape opt 🙂

http://www.capital.ro/limba-romana-e-predata-la-tvr-de-un-pusti-3224.html

Sursă foto

pro int edit2

4 gânduri despre „Emisiunea Corect la TVR 1

Lasă un răspuns

