Muzicuță

Trancer for life

Nu credeam că o să scriu vreodată despre asta. Adică, cum zic, e un subiect mai mult școlăresc gen „muzica mea preferată este…” și să nu se aștepte vreunu’ că o să-i înșir p-aici pe Velea, Smiley, frățiwear, suriwear și mai știu eu ce. Chestia asta pe care o ascult zi de zi de zi e ceva care pe mine mă definește. Nu știe nimeni în afară de al meu bărbat că eu sunt nebună după așa ceva pentru că și el este la fel de nebun ca și mine. De-aia mă oftic de mor câteodata când se mai întâmplă ca vreun radio comercial expirat să-mi inunde urechile cu „30 de grade, 30 de grade” (ați citit 30 de grade exact cum cântă aia, este?) sau rappin’ on gen, sau avioane de hârtie, ie, ie. Păcat, mare păcat de Andra și de vocea ei că s-a apucat să behăie pe melodii d-astea, ea poate mult mai mult, ea poate să cânte, nu doar să behăie pentru că în fond muzica românească se compune din mai multe behăieli care sună oarecum melodios și puse toate cap la cap. Trist, tare trist. Bine că așa ceva eu nu mai ascult de când eram în școala generală și se întâmplă să mai aud din greșeală câte-o behăitura din-asta care se vrea a fi ori „sensuală”, veselă, tristăăă vai ce tristă, sau „be positive be-i-biii”. Mă scuzi dacă niciuna din cele enumerate nu mai sunt de actualitate, la capitolul noutăți muzicale românești recunosc că sunt varză. D-aia acră.

Mie-mi place un gen care în România nu prea prinde sau dacă prinde este adeseori confundat cu bullshit-ul de EDM care din punctul meu de vedere și al altora SUCKS!!! destul de mult și de tare. Eu vorbesc aici despre trance. Sigur ați auzit de A State Of Trance sau dacă nu, cel puțin de Armin van Buuren tot ați auzit. Sunt mai multe ramificații, ca de exemplu tech, dark, progressive, psy, uplifting, toate trance.

Toate melodiile sună bine, niciuna nu e să zici că bă e nașpa. Nu. Toate-s la fel de mișto, fiecare producător are stilul lui și fiecare melodie are ceva al ei. Mie nu-mi plac toate pentru că momentan nu le-am auzit pe toate :)) dar cel puțin îmi plac alea multe pe care le-am auzit până acum.

Așa. Aici avem uplifting trance

Nu pot să zic că mor după melodia asta dar sound-ul e buuuun răăău.

Mai departe avem progressive

E, după asta mor.

Și după asta mor. De-a binelea.

Tech trance

 

Ăsta-i psy din-ăla puuuur

Și ăsta e dark

 

Trance avem și în România. Am căutat mai demult pe Wikipedia și cică ăia de la DJ Project fac trance. Nu, ăia fac un căcat de muzică, cine face cu adevărat trance în țara asta sunt Bogdan Vix și Snatt Dragoș. Snatt&Vix adică. Ăștia da, ăștia da tranceri. Le mulțumesc pentru toate party-urile trance pe care le organizeaza în București și le mai mulțumesc că la un party din-ăsta l-am văzut și eu pe Photographer care este un băiețel genial 🙂

Uite o melodie produsă de el

 

Și uite una de-a lu’ Snatt&Vix

Mi-ar plăcea să văd că prinde și genul ăsta pe la noi. După atâtea manele și pop-corn eu zic că merită și populația să-și scalde timpanele în ceva frumos. Ceva uplifting.

Mie mai îmi place asta 😀

Și să nu uităm de Paul van Dyk

Lasă un răspuns

