Live

Oamenii de la noi din țară

Fiindcă e Duminică și fiindcă nu am ce face și fiindcă mi-am tăiat unghiile și tastez oarecum mai ușor (:D) o să scriu acum un articolaș drăguț pe blogulețul zglobiu. Astăzi am chef să scriu iar despre prostia omenească, în genere românească, despre gradul de incultură al acestei țărișoare mirifice care se tot vrea a fi occidentală și evoluată dar care continuă să spargă semințe vrac, la bloc, în fața scării, care aruncă gunoiul pe jos pe unde apucă, care trage flegme pe trotuar și dacă mă îmbolnăvesc din cauza asta aș fi o nebună netratată să cer despagubiri statului, care rupe manelele pe din-trei, care urlă din mașină la pietoni la… trecerea de pietoni, să-și miște fundul mai „cu talent”, care moare trăind sănătos cu mâncare raw-vegană și fără vaccinuri și care mănâncă rahat aiurea cu legea anti-fumatului p***ii. Țara asta, care le face pe toate astea, vrea să fie în ton cu UE și să nu mai fumeze pasiv, dragă. Nu a pus nimeni pe nimeni să fumeze pasiv sau activ sau de orice alt fel, nimeni nu e obligat la nimic și ăla care tot freacă melodia că vrea să trăiască într-un mediu sănătos atunci când iese să-și hrănească burdihanul stătut la restaurant, n-are decât să stea în plm acasă sau să se ducă în plm în altă parte. Ei și acum vine partea cu „și fumătorul să stea acasă și să fumeze acasă dacă nu-i convine”. Unii sunt capra, alții sunt varza, oricât s-ar încerca să se împace una cu cealaltă nu o să iasă nimic pentru că, nu-i așa, suntem români.

Ce mă intrigă pe mine este altceva. Într-un articol de pe http://www.romania-actualitati.ro/ din 2013 scrie că 6% din populația țării nu știe să scrie și să citească, asta însemnând că 150.000 de români trebuie să își pună amprenta pentru că nu știu să se semneze. Mai departe o să citez:

Aproape 100.000 de copii de şcoală nu ajung nici o zi în clasă într-un an, iar dacă se adună cei care nu merg la grădiniţă la liceu sau la şcoala profesională numărul este de ordinul sutelor de mii.” – și noi distribuim pe Facebook ca o ceată de deștepți cu doctorate în inteligență debordantă poza aia cu biserica în spate și un inteligent în față, cu o pancartă pe care scrie „aici ar fi putut fi o școală.” În locul ăla ar fi putut fi chiar și o benzinărie sau de ce nu, un Mega Image dar aș vrea să știu și eu de ce școlile pe care le avem deja sunt aproape pustii și de ce având în vedere împrejurările astea noi urlăm după școli. Pentru că nu ne duce, de-aia. Nu în construcții propriu-zise de școli ar trebui să se investească, deștepții lu’ mama ci în programe de alfabetizare. Avem nevoie ca oamenii să știe să scrie, să citească și să se semneze. Trebuie prevenit abandonul școlar și absenteismul, abia apoi apucați-vă să urlați după școli, minți luminate!

Mai departe, dacă sunteți interesați, vă rog să citiți aici.

De-ar fi numai asta singura problemă pe care să o vedem aici la noi în țară. O să dau drept exemplu ceva mai modern, din era rețelelor de socializare și a blogurilor. Mă uitam într-o zi ca o tută în pădure cum un blog cu profil literar, recenzii de cărți și altele în genul, are cu mult mai puține vizualizări decât un blog de scălâmbăială fașionistă, cu draci pictați pe unghii, machiaj de toată jena și coafuri la 220 volți. Asta e, asta se vinde la noi. Nu zic că o femeie nu ar trebui să se îngrijească de unghii, păr și tencuială dar oricine ar trebui să mai pună mâna pe o carte din când în când. Vă zic eu, din experiență chiar, că nu doare. Cărțile pot fi atinse, răsfoite și chiar citite. Și până la urmă, eu chiar nu înțeleg scopul blogurilor ăstora de „biuti.” Ce se vrea a fi arătat acolo? „Vai, uite ce frumoasă sunt eu și ce bine arăt cu două tone de fond de ten pe față.” Dacă mă învață cum să mă machiez, chiar nu, mulțumesc. O să mă duc la un salon specializat atunci când o să am vreo nuntă. Mă rog, fiecare cu plăcerile lui. Mie îmi place să intru pe un blog de recenzii și să aflu mai multe despre cartea pe care vreau să o citesc. Și eu fac recenzii la mine pe blog, nu chiar atât de bune pentru că le fac în stilul meu neînțeles de mai nimeni, dar le fac.

Țara asta are probleme mult mai mari decât fumatul. Inițiatorii acestei legi, de tot căcatul, după părerea mea sunt niște prefăcuți, iarăși după nebuna mea părere pentru că până la urmă fiecare face ce vrea. Dacă vreau să fumez, fumez, dacă nu, nu. Să nu vina să spună că în primul rând, legea a fost gândită și inițiată pentru sănătatea onorabililor cetățeni, ca să nu mai inspire fumul de la țigările parveniților ălora de fumători.

Avem oameni care nu știu să citească, oameni care se zbat în sărăcie lucie, dacă vrei să faci o donație pentru acei oameni te gândești de două ori înainte pentru că ți-e teamă că ce donezi tu nu ajunge la omul pentru care vrei să donezi, fiindcă asta-i țara în care trăiești, avem oameni bolnavi care nu se pot trata în România fiindcă nu sunt condiții, avem finanțări de la stat pentru sănătate și educație, finanțări care ajung în buzunarele ălora de dorm prin Parlament, avem probleme atât de grave încât legea anti-fumat e un bullshit total, o tâmpenie, un fel de „țara piere și baba se piaptănă.”

Oamenii de la noi din țară nu știu ce înseamnă limita de confidențialitate atunci când așteaptă la rând, oamenii de la noi din țară folosesc un tub de pastă de dinți pe an, oamenii de la noi din țară ascultă manele și le postează pe Facebook și lasă comentarii la ele:

manelist-o2

Da, a apărut la mine pe timeline și evident, mi-a crescut tensiunea. Zic oamenii de la noi din țară fiindcă mi-e oarecum mai ușor să spun așa dar asta nu înseamnă că generalizez. Avem și destui oameni cu care ne mândrim, oameni adevărați, oameni de care ar trebui să fie peste tot la noi în țară.

Nu cred că se vor îndrepta lucrurile în vreun fel. Îl iau pe „nu” în brațe pentru că altceva nu am mai bun de făcut. A, ba da. Stau și mă uit la oamenii de la noi din țară.

Sursă foto

pro int edit2

Lasă un răspuns

