Live

(ne)bunul sim(p)ț

În cele ce urmează o să-mi răcesc gura de pomană, așa cum am făcut-o de atâtea ori încât a devenit un fel de hobby, unul fascinant, incredibil, relaxant și al naibii de odios.

Mă întreb dacă pe moșulică ăla care a trecut pe lângă mine ieri și a horcăit fix în momentul în care a trecut pe lângă mine l-a învățat cineva să ducă mâna la gura-i fără dinți atunci când horcăie. Vă rog, nu mă înțelegeți greșit, eu sunt foarte empatică cu moșuleții și băbuțele, ba chiar am o vecina de palier care merge în cadru și care iese în fiecare seară pe scară ca „să facă sport” zice ea, dar de fapt iși târâie cadrul de colo-colo și de câte ori pot (adică de câte ori ies să duc gunoiul sau mă prinde că vin de la serviciu) stau nițel cu ea să-i țin de urât. Dar femeia are bun simț. Așa că pentru mine, cel puțin, nu contează că omul e de-o vârstă cu Matusalem sau e de vârsta mea, contează să aibă măcar câțiva ani din cei șapte pe care ar trebui să îi aibă de acasă.

Revenind, e de bun simț să duci mâna la gură atunci când tușești. Ceva nou până aici? Așa ziceam și eu. Ce mai cred eu (ca o naivă ce sunt) că este de bun simț e că atunci când cineva are un băț în fund și își permite să jignească și să facă tarantele ieftine și expirate, tu să fii ăla mai deștept și să o pui la punct pe acea persoană care și-a uitat bățul în fund. Nimic nou nici până aici. Dar noutatea vine acum, când eu zic că persoanele de genul ăsta trebuie puse la punct cu alte arme decât ale lor. Nu cu țipete așa cum fac ele, nu cu jigniri de doi bani, nu cu funduri întoarse, nu cu dat ochii peste cap, nu cu imbecilități de genul ăsta. Pentru că oricum dacă te iei la o încăierare cu un sau o NE FE și folosești ce am enumerat eu mai devreme, o să pierzi. Cu tacticile alea câștigă doar proștii care se iau la trântă cu un deștept. Eu n-am câștigat niciodată. Mie una nu-mi mai trebuie să încerc să pun un prost la pământ cu armele lui. Pauză. Probabil acum gândești că mă dau mare că sunt deșteaptă și educată. Nu gândești rău. Chiar mă dau mare, îmi permit să mă dau mare pentru că let’s face it, chiar așa sunt. Așa, ce ziceam? Da, pe prost îl dobori cu propriile tale argumente și un minim de efort. Folosește sarcasmul și înțeapă-l un pic, pleacă și lasă-l să vorbească singur, arată-i cât mai clar cât de deștept/ deșteaptă ești tu spre deosebire de el/ea care e un/o mare prost/proastă. Trebuie să recunosc că e mai greu cu femeile. Dacă te-ai nimerit în mijlocul unui conflict cu o femeie de speța asta care se apucă să țipe, să te jignească și să se dea cu fundul de pământ și mai aveți și public, oh well, în cazul ăsta nu ai ce face. Pleacă, las-o să urle, să arate câte a învățat ea de la mami, tati și telenovele. Prin asta se va face de râs singură astfel încât mai trebuie să îsi pună o etichetă cu „sunt o nef… și o needucată” pe frunte și treaba-i terminată. Tu trebuie doar să pleci. Ah, și nu uita de zâmbetul ăla, ăla pervers, ăla care vorbește pentru tine și spune „You need help, baby!”. L-am folosit de multe ori și crede-mă, it’s working. Vezi? No need for offense.

Altceva. Atunci când eu vorbesc, păi eu vorbesc și tu taci din gură. E o lege a firii care spune așa „Atunci când cineva vorbește, tu taci și asculți fie că îți place, fie că nu!” Serios acum, ai atât de multe alegeri în situații din-astea încât ești chiar jivină dacă tu alegi fix cea mai nașpa chestie, adică să întrerupi omul, fie că ești la o dezbatere pentru prezidențiale, fie că discuți cu tanti Florica de la doi.

Taci! O să vină și rândul tău. Poți, de exemplu să te gândești la altceva dacă discuția aia e chiar neinteresantă pentru o minte luminată ca a ta. Mie mi se întâmplă rar să mă gândesc la altceva atunci când discut cu un om, pentru că eu îl respect pe omul ăla, indiferent cine e el.

Încă ceva. Dacă tu, omule drag alegi să bei cafea lângă un alt om, la fel de drag, din toți rărunchii, toată lumea, te imploră să nu te mai bălăcești în ea ca un porc în troacă. Dacă nu mă fac înțeleasă, o să fac un tutorial despre cum se bea normal cafeaua. Băi nene, e un lichid la fel ca apa, ceaiul, pe astea de ce nu le sorbi ca o porcină? Nu că mi-aș dori, Doamne ferește, dar zic și eu așa ca idee. Chill, e doar o cafea, sunt sigură că poți să o savurezi la fel de bine și fără prea mare zgomot. Te rog, nu mai face zgomot!

Nu mai zic de scuipat pe jos, spart semințe pe stradă, răcnit pe stradă, etc, etc.

Pa!

Sursă foto

pro int edit2

Lasă un răspuns

